Dosled Agnes

20.10.2013 08:32

Dosled sekáče s Agnes po 15 hodinách, po silném dešti, po nasazení dvou jezevčíků se třemi lovci .

Jezevčíci po 1000 m prase zvedli, ale nezastavili. S Agnes a střelcem jsem znova vypracoval celou stopu bezchybně bez viditelné kapky

 barvy a před předpokládaným místem zálehu jsem bavoračku vypustil. Když začala Agnes hlásit stavěný kus , vypustil jsem i Brixe, což v dané situaci byla chyba.

Ke stavěnému kusu a hlásícím psům jsem se pomalu prodíral hustým, dva metry vysokým rákosím  a  dostal jsem se asi na tři metry k hlásícím psům, které jsem vůbec neviděl. Psi již cítili moji přítomnost a byli stále drzejší, až vyprovokovali sekáče k útoku.

Nejdříve letěl pes, kterému prase způsobilo tržnou ránu na břiše a za nim divičák na kterého jsem v té rychlosti ze tří metrů vystřelil

svou kulovnicí 30.06 sprg. Po výstřelu se prase otočilo na mě a bylo velmi zle, ve zlomku vteřiny  jsem jej dostřeloval za slecho. Ústí hlavně kulovnice bylo přiloženo přímo na kůži ,takže rána  nebyla vůbec slyšet a z kulovnice a hlavy prasete se ještě dlouho kouřilo.
Střelec, který seděl na stromě slyše ránu jako z plynové pistole, stejnou jako při domácí zabijačce.

Po ukončení této akce jsem si teprve uvědomil v jakém nebezpečí  byli moji barváři i já.

Závěrem musím pochválit střelce, který poraněný kus nenechal svému osudu a postaral se o řádné dohledání těžce poraněného odpleceného kusu.

Byl to jeho první divočák a věnoval dosledu celý pracovní den.Vím,že mnoho jiných zkušených myslivců tuto mysliveckou etiku nedodržuje.
 
S barvářským pozdravem
                                         Petr Hennrich

Fotogalerie: Dosled Agnes